logo
 
wlasciciel
Oferta

Abc skutecznego szkolenia


Motywacja do nauki jest kluczowym czynnikiem sukcesu szkolenia.
  • Zachęcam  do sformułowania konkretnego i wymiernego celu odnoszącego się do efektów szkolenia i  wyznaczenie spośród uczestników osoby odpowiedzialnej za jego osiągnięcie. 
  • Cel powinien wyrażać się np. doskonaleniem konkretnego procesu dobrze znanego uczestnikom szkolenia. Pełna realizacja tego celu być może nie nastąpi już podczas zajęć kursu, ale będzie stanowić wyzwanie dla uczestników i wykładowcy, zwiększając atrakcyjność szkolenia. Jest duża szansa, że nakłady poniesione na szkolenie zwrócą się z nawiązką.
Szkolenia, w których jest statystyka mają opinię trudnych i nudnych.
  • Bywa tak, bo analizy są ilustrowane przykładami egzotycznymi dla osób uczących się jej.
    Zachęcam do przygotowania i udostępnienia wykładowcy podczas zajęć stosownych danych z Państwa procesów.  
    Dane te powinny odpowiadać tematycznie aktualnym zadaniom pracowników uczestniczących w szkoleniu.
Użycie komputerów może ułatwić obliczenia.
  • Zachęcam do udostępnienia komputerów uczestnikom podczas szkolenia. Jest to szczególnie ważne podczas ćwiczeń warsztatowych.
    Wykonując indywidualnie poszczególne zadania na swoich komputerach przy użyciu np. arkusza kalkulacyjnego – uczestnicy tworzą szablony do przyszłych obliczeń, uczą się je programować i doskonalić. Łatwiej opanowują złożone formuły, których nie brak w analizie statystycznej. Przekonują się, że sztuka wcale nie polega na rachunkach a na analizowaniu faktów. Zwiększa to efektywność i atrakcyjność zajęć.
Szkolenie jest procesem dynamicznym o silnie powiązanych fazach.
  • Skracanie czasu trwania szkolenia, pomijanie części teoretycznej albo części praktycznej (warsztaty) prowadzi do luk, tym groźniejszych. że kojarzonych ze szkoleniem. 
  • Warto zadbać o to by uczestnicy mieli szansę zapoznania się z teorią i praktyką w całym zakresie przewidzianym w programie.
    Przeszkodą są częste praktyki ustalania wąskich ram czasowych (jeden dzień na „wszystko po trochu”) albo planowanie zajęć w miejscu i w czasie pracy, co powoduje że uczestnicy są wywoływani do obowiązków z zajęć i efektywnie biorą udział tylko w części kursu. Przypadkowa absencja często trafia na momenty szkolenia kluczowe dla zrozumienia całości. Pieniądze wydane na szkolenie są wtedy zmarnowane.

Kontakt:
e-mail
tel. kom. +48 600 200 141
fax +48 22 827 38 72

Oferta
Przed wizyta audytora …
Uporczywe problemy …
Za duże koszty …
Poszukiwanie dobrej strategii …
Szkolenia - tematy
Doradztwo
Warunki
Strona główna
Linki