logo

wlasciciel
Kapitał wiedzy


Źródła  kapitału wiedzy organizacji to między innymi:
   - ludzie
wraz z ich wiedzą i doświadczeniem zawodowym,
      które wnoszą i nabywają w organizacji, 

   - standardy stosowane w organizacji,
      które programują postępowanie ludzi, a także 

   - dane z procesów,
      które mogą być wykorzystane w doskonaleniu


Wykorzystanie kapitału wiedzy
w organizacji sprzyja zapewnieniu jej zdolności

   - do adaptowania do zmieniających się warunków oraz
   - do wychodzenia z bieżących (często) chronicznych problemów

Kapitał wiedzy nie zawsze jest w pełni wykorzystywany
- spostrzegawczość i pomysłowość ludzka nie znajduje skutecznego ujścia w doskonaleniu funkcji organizacji;
- standardy (procedury, instrukcje) nie są doskonalone w oparciu o zbierane doswiadczenia;

- dane nie są analizowane lub wnioski z analiz nie są wykorzystywane w doskonaleniu


System zarządzania zgodny z normą ISO 9001 tworzy podstawowe warunki do zarządzania wiedzą.
  • Kierownictwo czasem poprzestaje na wdrożeniu procedur spełniających minimum wymagań.
  • Mniej uwagi przykłada się do wdrożenia narzędzi, które umożliwiają wykorzystać potencjał wiedzy.
  • Aktywizowanie pracowników, doskonalenie standardów to sfery w których decydujący głos należy do kierownictwa.
  • Istnieje wiele modeli organizowania działań doskonalących. Należą do nich: japońskie TQC  w tym koła jakości, amerykańskie Six sigma, a także funkcjonujące w przemyśle motoryzacyjnym schematy zarządzania spełniające wymagania specyfikacji TS 16949. 

Kontakt:
e-mail:
tel. kom.: +48 600 200 141
fax: +48 22 827 38 72

Kapitał wiedzy
Oferta
O firmie
Strona główna
Linki